Tuesday, July 13, 2010

بــــازل

وكانت الضحكة الأعلى صوتا في حياتي ...لم يحدث أن نظرت الى السماء وضحكت كما فعلتها الآن !

بدأت قطع البازل تكون مبادئ صورة ذات معنى ..مازلت أخطئ وضع القطع ..أغير أماكنها ..أستبدل قطعا بأخرى .. أفككها وأرمي بالقطع في الهواء مستمتعة بتساقطها السريع على رأسي ..ارفع رأسي ببطئ حذر محاولة النظر الى أعلى ..تسقط واحدة في عيني..تؤلمني ..فأضحك من قلبي كما لم أضحك من قبل

5 التعليقات:

dr.lecter said...

العبث احيانا نصبو اليه والتحرر من اقنعه نرتديها يوميا متظاهرين بالوقار والاهميه والجديه
احيانا نصبو الي التحرر والعوده الي عالم بلا مسئوليه
القيام باشياء بدون التفكير في عواقبها وبدون حسبان

العبث الحريه التحرر الانطلاق
تكبيير الدماغ التنفيض طز كلها مصطلحات واحده

انت كده بقيتي في القله اللي فهمت ان الدنيا عباره عن مسرح عبثي

Fatma said...

واي عبث !

احمد خليل said...

لا كده ما ينفعش ،كتبتى الكلام ده امتى الهر ده ورغم انى متابعك لم اسعد به ده ظلم .انا غشيم ومعرفش اروح اى حته لوحدى ضرورى يبقى معايا العلوان مكتوب ، يبفى
فيه كتابات بتكتبيها من ورايا، عيب كده

احمد خليل said...

انا كتبت تعليق لعنوان خطأ، ولانى غشيم كنت متصور ان دى مدونه صديق عزيز متابع كتاباته، وانا وصلت للمدونه الجميله دى -ولانى غشيم-عن طريق دوس هنا فى مدونه تانيه
الاقصد انا مبهور بزهره اللوتس شئ جميل جدا تحياتى واعجابى وارجو ان تقبلى صداقتى

Anonymous said...

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

انا لون الشمس

يسلااااااام تحفة الادراج دة

دة الحصول عالسعادة من مفيش

لسة محتفظة بالطفلة الكبيرة جواكى يا توم توم

بجد ادراج قصير ومختصر للوقت لكن ممتع
جدااا

بحب احس انك مبسوطة

كل ثانية ف الحياه تستحق ان الواحد يعيشها مبسوط